صدرنشيني اوكراين با درخشش شوچنكو

اوکراین ۲ – سوئد ۱

ميزبان مشترك رقابت‌ها در ورزشگاه المپيك كيف به مصاف سوئد رفت كه اين ديدار با برتري 2 بر يك اوكراين به پايان رسيد.

در اوائل نيمه نخست شاهد بازي متعادلي از سوي دو تيم بوديم. در دقيقه 17، زلاتان ابراهيموويچ مهاجم تيم ملي سوئد به سمت دروازه اوكراين اقدام به شوت‌زني كرد كه پياتوف ضربه او را مهار كرد.

در دقيقه 23، شوچنكو از كمند مدافعان سوئد رها شد و فراري را به سمت دروازه اين تيم انجام داد اما با وجود اينكه با دروازه‌بان حريف در موقعيت تك به تك قرار داشت، در زدن ضربه نهايي كم‌دقت بود و توپ او راهي اوت شد.

در دقيقه 31، روسنبرگ شوت محكمي به سمت دروازه اوكراين زد اما باز هم عملكرد خوب پياتوف مانع از باز شدن دروازه تيم ميزبان شد. چهار دقيقه بعد، بازيكنان اوكراين در موقعيت مشابهي صاحب فرصت گلزني بودند اما ضربه ورونين نيز در دستان ايساكسون آرام گرفت.

در دقيقه 39، ابراهيموويچ با يك ضربه سر دروازه اوكراين را به شدت تهديد كرد اما توپ او به تير عمودي دروازه خورد و به بيرون رفت تا حساب كار همچنان صفر بر صفر باشد.

در دقيقه 42، كونوپليانكا مي‌توانست دروازه سوئد را باز كند اما شوت محكم او كه از فاصله چند متري خط دروازه زده شد از دقت لازم برخوردار نبود و آسمان را شكافت تا نيمه نخست اين ديدار گلي نداشته باشد.

در نيمه دوم، هر دو تيم بازي را هجومي آغاز كردند. در دقيقه 52، در حالي كه يكي از بازيكنان اوكراين روي زمين افتاده بود، سوئدي‌ها توپ را به بيرون نزدند و به حمله خود ادامه دادند. توپ درون محوطه جريمه به ابراهيموويچ رسيد و او نيز با بك بغل پاي آرام دروازه اوكراين را باز كرد تا سوئد با يك گل پيش بيفتد.

با اين حال، خوشحالي سوئدي‌ها فقط سه دقيقه دوام داشت. در دقيقه 55، آندره شوچنكو موفق شد با يك ضربه سر محكم دروازه سوئد را باز كند تا بازي يك بار ديگر به تساوي كشيده شود.

در دقيقه 61، بازيكنان اوكراين صاحب يك ضربه كرنر شدند و باز هم شوچنكو با يك ضربه سر دروازه سوئد را باز كرد تا خود و تيمش را دو گله كرده و اوكراين با نتيجه 2 بر يك پيش بيفتد.

پس از آن، بازيكنان سوئد فشار خود را روي دروازه اوكراين افزايش دادند تا نتيجه را جبران كنند. در دقيقه 75، سوئدي‌ها پس از چند پاس در پشت محوطه جريمه اوكراين، توپ را به ابراهيموويچ رساندند و اين بازيكن شوت محكم و سرضربي را روانه دروازه اوكراين كرد اما پياتوف توپ را دفع كرد و در ادامه خطاي ابراهيموويچ روي مدافع اوكراين اعلام شد.

در دقايق پاياني، بازيكنان اوكراين موفق شدند بازي را اداره كرده و از شدت حملات تيم سوئد كم كنند. در نهايت اين مسابقه با برتري 2 بر يك اوكراين به پايان رسيد.

پيش از اين ديدار نيز در نخستين مسابقه گروه D، فرانسه و انگليس به تساوي يك بر يك دست يافته بودند. به اين ترتيب، اوكراين با سه امتياز در صدر جدول قرار گرفت، فرانسه و انگليس با يك امتياز در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند و سوئد بدون امتياز قعرنشين گروه شد.

بازي‌هاي بعدي گروه D روز جمعه برگزار مي‌شود و بر اساس آن‌ها، سوئد مقابل انگليس قرار مي‌گيرد و اوكراين و فرانسه با يكديگر بازي خواهند كرد.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه المپيك كيف

هوا: صاف، 25 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 51 درصد

داور: جونيت چاكير (تركيه)

تركيب دو تيم:

اوكراين: پياتوف، سلين، خاچريدي، ميخاليك، تيموشوك، هوسييف، يارمولنكو، نازارنكو، كونوپليانكا (دويچ 90+3) ، شوچنكو (ميلوسكي 81)، ورونين (روتان 85)

سوئد: ايساكسون، لوستيگ، ملبرگ، گرانگويست، اولسون، الم، لارسون (ويلهلمسون 68)، كالستروم، ابراهيموويچ، تويوونن (سونسون 62)، روسنبرگ (الماندر 71)

مالكيت توپ: اوكراين 53 درصد – سوئد 47 درصد

  • عادل

    Related Posts

    رئال مادريد با برتری مقابل بارسلونا قهرمان کوپادل‌ري شد

    رئال‌مادريد با برتري برابر بارسلونا فاتح جام حذفي اسپانيا شد. بازي با قضاوي آقاي ماتئو لاهوز و در ورزشگاه مستايا آغاز شد و اولين اتفاق بازي کارت زردي بود که…

    فولاد خوزستان قهرمان ليگ برتر شد

    تيم فوتبال فولاد خوزستان براي دومين بار قهرمان ليگ برتر شد. تيم فوتبال فولاد خوزستان با 57 امتياز قهرمان سيزدهمين دوره ليگ برتر شد. تيم فولاد امروز (جمعه) در هفته…

    Leave a Reply

    You Missed

    لوئیس همیلتون برنده مسابقه فرمول یک چین

    لوئیس همیلتون برنده مسابقه فرمول یک چین

    رئال مادريد با برتری مقابل بارسلونا قهرمان کوپادل‌ري شد

    رئال مادريد با برتری مقابل بارسلونا قهرمان کوپادل‌ري شد

    فولاد خوزستان قهرمان ليگ برتر شد

    فولاد خوزستان قهرمان ليگ برتر شد

    مهرام و پتروشیمی بندر امام به نیمه نهایی رسیدند

    مهرام و پتروشیمی بندر امام به نیمه نهایی رسیدند

    قلعه‌نویی: این فصل به اندازه ۱۰ سال سختی کشیدم و پیر شدم

    قلعه‌نویی: این فصل به اندازه ۱۰ سال سختی کشیدم و پیر شدم

    صعود ۵پله‌ای ایران تا رده‌ سی‌وهفتم جهان و تثبیت پیشتازی در آسیا

    صعود ۵پله‌ای ایران تا رده‌ سی‌وهفتم جهان و تثبیت پیشتازی در آسیا